Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3942 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26572
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16010)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10562)

nabijanie EV, optimalne A (kW) - Diskusné fórum - Off topic - Mimo tému

Obsahuje všetky diskusie ktoré priamo nesúvisia s motorkami.

Značky: Duplicita.

Téma má aktivované automatické mazanie diskusií, ktoré sú neaktívne viac ako 14 dní.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiunabijanie EV, optimalne A (kW) - Diskusné fórum - Off topic - Mimo tému

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
05.01.2024 22:16

Re: nabijanie EV, optimalne A (kW)

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: salem79: Mám EV a nabíjam 2.3 kW. Noc je dlhá tak načo riešiť.

Ak sa rozhoduješ medzi 2.3 kW a 4kW tak je to zbytočné, baterke to je podľa mňa jedno (čo si sa pýtal) a ty len vyhodíš prachy.

Robil by som to len kvôli urýchleniu nabíjania doma využiť tých tvojich 7.2 kW, do budúcnosti 11 kW podľa auta.


15.12.2023 13:02

nabijanie EV, optimalne A (kW)

salem79
 Kávičkár 

Ikona

Ja sice idem vyzvedat k autu, ale vonku uz zuria aj elektricke moto, tak mozno niekomu pomoze...
Vymenil som po rokoch phev(13kWh za nove phev s vacsou baterkou(kapacita 17.8 kWh).
Doteraz som nabijal na klasike 220V jednofaze na 10A, obcas som prepol na 16A, ale to uz sa dali na vidlici v zastrcke volske oka robit.
Aj pri 10A sa dokazala solidne zohriat.
Rozmyslam kupit 3fazovu nabku, kde si viem nastavit vykon.
Cisla:
1faza nabka: pri 16A je to 3.7kW, pri 10A - 2.3kW.
3faza nabka: pri 16A je to 11kW, viem prepnut napriklad na 6A - 4kW.

Vyhody 3fazy vidim v nizsom zahrievani, rychlejsom nabiti(nehra az tak rolu).
Nove auto podla parametrov dovoli max nabijaci vykon 7.2kW.

A teraz ta moja otazka: vieme nejak teoreticky zafilozofovat, ze aky nabijaci vykon je vzhladom k zivotnosti baterky najlepsi?
Niekde pisu ze cim nizsi, tym lepsie, inde zase ze musi byt vyssi ako hodnota xy.
Bude v mojom pripade k baterkam nabijaci vykon 2.3kW setrnejsi vzhladom na zivotnost ako 4kW?
Merlin pod :-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.