ISSN 1336-6491 | Online: 1855 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26669
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16063)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10606)

Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHonda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

| 1 2 | Nasledujúce

03.09.2017 18:54

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

FOGY
 Edvenčr 

a ako vie tá spojka, že ju chcem/potrebujem okamžite rozopnúť, aby som nespadol? Tú jazdu v tých skalách by som prirovnal s pretekom v pomalosti. Ovládam jednou rukou plyn a druhou spojku. Teda ja. Ako by to išlo s DTC? Má šancu vyhrať oproti klasickej mechanike?


03.09.2017 17:04

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

duggo
 Kávičkár 

Ikona

tak na 10-30cm skaly a podobne vyjazdove chutovky je vzdy lepsia akakolvek lahsia motorka a hlavne bez kapotaze, trebars XT, taka,... kde tocis volantom prednym kolesom blatnikom svetlom kablami a spetakmi budikmi naraz a hlavne vidis kade ides, ked dokazes z hora zboku spredu hodit pohlad na miesto po ktorom prejde predne koleso...

ale mozno DTC s elektrolytmi preradi tak rychlo, ze Aerodynamický tresk ta katapultuje na vrchol kopca.



03.09.2017 15:17

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Hm, sak prave to, ze ak idem nieco kritizovat, mal by som si to najprv uplne nastudovat.

Ziadne oneskorenie, pracuje to rychlejsie nez clovek a rychlejsie nez quickshifter.

Herghott


03.09.2017 15:09

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

ziadna odstrediva. solenoidy, cize elektromegneticky ovladane tlakom oleja. velmi rychle a velmi presne.


03.09.2017 12:08

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

FOGY
 Edvenčr 

Re: Awia: TARCU 2190mnm je dosť známy kopec, ale skôr medzi čechmi. Aj teraz sa na českej quadmánii niekto pýta na cestu. Aj my , keď sme tam boli, stretli sme čechov na kolkách. Stúpa sa tam z úpätia 1400 do 2190. To prevýšenie, nie je tak hrozné, hrozné sú tie skaly 10-30cm, po ktorých sa ide. Sú hodne miesta, keď aj jednička je dlhá a musí sa ísť cez spojku. Kolesá podskakujú na strany a práve to sú momenty, kedy treba okamžite vymačknúť spojku, aby motorka zastala a dať nohy na zem. Inak dosiahne taký bočný náklon, že sa už nedá udržať a padne. A to je ten moment, keď si myslím, že DCT to nezvládne, lebo automatická spojka sa tak rýchlo nerozopne, ako keď ruka stlačí spojku a ani otáčky motora tak rýchle neklesnú. Proste bude tam nejaké opozdenie, ktoré môže rozhodnúť o páde. Neviem na akom princípe pracuje spojka v DCT, ale predpokladám, že bude odstredivá, ako mám na štvorkolkách.
Inak nová afrika sa mi veľmi páči, asi najviac z turatesáckych motoriek, ale nemôžem si ju kúpiť, lebo keď chodím sám, tak by som ju zo zeme nezdvihol. A ja keď sa niekde vyberiem a zbadám cestu na nejaký kopec, proste neviem odolať. Stále čakám , kým niekto vyrobí motorku a budem môcť vymeniť moju starú XT660R.
Na tarcu so mnou boli : ASFALT -jano XT660 a Norbert KTM660 a skúsim ten bod sem pridať


03.09.2017 7:51

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: FOGY: Toto si už niekde prísal... Tú ( TARCU /RO) by si mohol pridať sem. Nebol som tam ale to je nejaká cesta, ktorá je etalón alebo čo? Ja nerobím pre Hondu nemám dôvod ťa presviedčať o ničom, ale vravím že DCT vyjde kdekoľvek kde manuál... O tom či tam vyjde rozhoduje len jazdec... ;-)


02.09.2017 20:21

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

FOGY
 Edvenčr 

No uverím až vtedy, keď sa afrika s DCT vyškriabe na TARCU /RO/ k meteostanici. Keď tvrdíte, že bez problémov. Boli ste tam? Videli ste, o akých skalách je reč a o akom strmom kopci? Kto tam bol, nech sa teda ozve.


02.09.2017 1:29

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

na otazku preco na rallye nejazdia auta s automatickou prevodovkou si odpovedzte sami :-P


31.08.2017 12:10

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: FOGY: Už ti odpovedali... Odpoviem aj ja v skratke: Ako nič! >:-)

Vyskúšaj... ;-)

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (31.08.2017 12:10)


31.08.2017 6:56

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

pito1145
 Edvenčr 

Ikona

FOGY- funguje, overene na XADV, jazda v kopci krokom s 2osobami.

Menton- súhlas, je veľa nových motoriek, ktoré fungujú tak dobre, až prestávajú byť jazdecky zaujímavé.


30.08.2017 23:22

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

Re: FOGY: DCT si s tym poradi lepsie ako bezny jazdec so spojkou a plynom. na 100%


30.08.2017 22:58

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: FOGY: uplynuly vikend robil Awia na Liptove enduroskolu v ramci Honda Festu, a vsetci co sa jej zucastnili (vratane mna) ti mozu potvrdit, ze Africa s DCT sa dokaze vyskriabat aj po prachu, aj po kamenoch, a to aj rychlostou kroku. Pravdepodobne som z toho spravil aj video, hadam sa casom dostane na web.

Herghott


30.08.2017 22:24

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Menton
 Skútrista 

Ikona

Je to super, ze sa este stale vyrabaju motorky, ktore vyzaduju od vodica pouzivanie rozumu a zrucnosti. Dokonalu moto, co zvlada kazdu situaciu nechcem, to by bolo hrozna nuda 8-)


30.08.2017 21:51

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

FOGY
 Edvenčr 

ja si zase neviem predstaviť jazdu krokom v skalách hore kopcom, keď s manuálom idem väčšinou cez spojku. Ako si stým poradí DCT? Asi neporadí.


30.08.2017 20:46

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Všetky moto majú preto prednú brzdu a plyn na jednej rukoväti lebo keď ideš stlačiť brzdu plyn proste pustíš... :-D nie vzdy ked niekto brzdi dvoma prstami ako ma pustit plyn ? ved aj srsen to radi dva prsty na spojke dva prsty na brzde

Pri brzdení vymačknuť spojku je nezmysel... načo. aby nezhasol motor napriklad

Akože v aute s automatom stúpim naraz na brzdu aj plyn???
brzda je nadradena auto sa nepohne respektive za jazdy neprida plyn


30.08.2017 18:30

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

pjotor
 Kávičkár 

Ikona

skuseny jazdec toto vie udrzat lebo ide do driftu. Ale to je jedna situacia kedy potrebujes brzdit predne koleso a pridavat plyn. Potom este jedna vec, Afrika ma off road ABS, v skratke ABS ide na predne na zadne nie. Cize nech akokolvek stlacis brzdu nezablokuje sa ti predne koleso.

Sam mam DCT a musim povedat, ze ta prevodovka je ovela mudrejsia ako ja a sprava sa lepsie ako ja.


30.08.2017 15:45

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Menej teoretizovat a viac jazdit.

Herghott


30.08.2017 13:10

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Saints: Podľa mňa riešiš nezmyselnú situáciu... Akože v aute s automatom stúpim naraz na brzdu aj plyn??? Veď to sa volá jazdecká chyba....

Všetky moto majú preto prednú brzdu a plyn na jednej rukoväti lebo keď ideš stlačiť brzdu plyn proste pustíš... Prirodzene ako sa natiahneš za brzd. páčkou plyn zatváraš...

Pri brzdení vymačknuť spojku je nezmysel... načo.

Netreba hľadať chybu kde nie je... Štvorkolky majú síce páčkový plyn ale tie s variátorom sú na tom rovnako... Skútre tiež... Buď pridávam alebo brzdím...


30.08.2017 12:38

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

to ano. skusenosti jazdca su na nezaplatenie.


30.08.2017 12:17

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Saints
 Čoprák 

Ikona

Ano pisem ze omylom ale myslim situaciu, ktora sa neda naucit, nevies jej predchadzat - fyzika/gravitacia.
Mozno sa to tazko predstavuje ak si nieco take nezazil.
Skratka automatika nieje v kazdej situacii bezpena aj ked inokedy ta moze zachranit.

Pozri obrázok

Pozri obrázok


30.08.2017 12:00

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

nuz, potom sa treba naucit, ze pri brzdeni rukou, sa nepridava plyn. ani omylom ;-)


30.08.2017 11:53

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Saints
 Čoprák 

Ikona

Pitaz: Nejde o ucenie ide o "nuzovy stav" tesne pred padom ...
Skusim inak: naraz brzdis prednou brzdou + pridavas plyn + si na hline = zadne kolesu ide doboku a ty do naklonu + predne kolesu sa na hline tiez smyka kedze motor tlaci zadne koleso.
Ak mam manual, tak stlacim spojku a motoka stoji ale na DCT ak ma motorka ide vyhodit zo sedla tak sa pravou rukou aj pevne drzim a omylom pridavam.
Teste pred padom je jedno ci je to manual alebo DCT, tu ma zachranuje SPOJKA pri DCT ma co "zachrani"?

"... treba sa s tym naucit jazdit ..." No rad sa to naucim ak budem vediet ako ale moze to trvat roky :-) ...
Ano beznu jazda na sotoline sa musis naucit lebo to trasie rukou, a po rokoch sa budes vediet viac vyhnut aj "nudzovym sytuaciam".


30.08.2017 10:54

Re: Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

nevidim v tom ziaden zasadny problem. treba sa s tym naucit jazdit, tak ako sa treba naucit jazdit s manuálom a pohoda

prave pri jazde na sotoline a v terene, sa vie na DCT motocykli povozit aj menej skuseny jazdec, v tom vydim velku vyhodu


30.08.2017 10:47

Honda DCT (automat) a bezpecnost - CRF1000L, NC750X

Saints
 Čoprák 

Ikona

Honda svoje motocykle vybavavila technologiou DCT, co je system automatickej spojky a radenia.
Maju to motocykle napr. Africa Twin, Crosstourer, Crosstourer, X-ADV, NC750X, s ktorymi sa da ist aj do lahsieto terenu, kde je vacsie riziko padu.

Automat ma vela vyhod a pre "zaciatocnikov" v terene je lepsi ako manual (ked stoja a musia radit).

Pozri obrázok

Priklad:
Pri riadeni v lahkom terene (sotolina) moze dojst k posmyknutiu napriklad pri przdeni predneho kolesa, kedy jazdec tlaci brzdovu packu k sebe ale v nerovnom terene (nadskoci) moze omylom este pridat aj plyn co moze sposobit pad. Pri manuale stlacim spojku a ked omylom otocim plynom motocykel uz nepojde dopredu. Toto sa moze stat aj na asfalte (krajnica strk, velmi makky asfalt, olej na ceste ).

Ide o to ze "cele ovladanie motorky" ma na starost prava ruka je tam aj "nudzove vypinanie motora".

Podobny problem nastane asi len v nudzovych systuaciach, co si o tom myslite?

Pozri obrázok

Upozornenie: nejdem sa tu hrat na "slovicka", a ze DCT je nanic a na sotoli moze ist len skuseny enduro jazdes atd...


| 1 2 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.