Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1967 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26821
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16139)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10682)

aprilia-day-05-06-2024

Harley-Davidson

Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuZakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

| 1 2 3 | Nasledujúce

25.09.2006 2:06

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

Copy: mas moju plnu podporu, ked bude peticia, doletim kvoli tomu aj na SK... Pretoze tento system co u nas je ma maximalne doziera ako to tu bolo pekne vykreslene v predoslych prispevkoch. Ja by som napr. do buducna chcel kupit veterana - ameriku (auto) Tu v Norksu maju zakon, ze z vozidla starsieho ako 30 rokov neplati clovek ani dan ani clo... To by ste mali vidiet, co sa tu da za pekneho slnecneho dna stretnut. Doviez po mori za par supov Corvetu, Cadillaca, Chevyho, no problem. Prihlasis len tak fukne, neplatis dane, clo nic... = veteransky boom. Ked sa tu konala veteran rally som tu videl tolko veteranov ako som nevidel za cely svoj zivot dokopy...

A keby som si tu prihlaseneho veterana aj kupil, na SK ho neprihlasim. Kedze by som ho chcel do buducna upravit, veteranske znacky nepripadaju do uvahy = nemozne si auto ktore po Norsku legalne jazdi prihlasit na SK znacky... A to je poriadna DISKRIMINACIA! :-(((((( Preto som za vsetko, co napomoze aby sa tato bananova republika stala normalnym clenom EU, nie len papierovym.

Taktiez ma dozieraju vodicaky... Vo vela krajinach EU moze clovek s B-ckom bez problemov sedlat 125-ku... U nas clovek s B-ckom nemoze sedlat ani pioniera, lebo ide konstrukcne viac ako 45km/h!!! Ved to je totalne CHORE!!! Este hosie ako za komunizmu!

SLOVENSKOOOOO, SLOVENSKOOOOO,
To slovensko nase dosial tvrdo spalo,
do EU sa strasne hnaloooo,
teraz ked sme v unii,
vazneni sme jak debili...

FaDe-MARAUDER


25.09.2006 0:36

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

Ikona

neda sa mi upravit prispevok, preto musim este dopisat dalsi.
Tu je adresa na stranku zo systemu Rapid (informacie a tlacove vyhlasenia z EK) kde je uverejnene nariadenie EK jednotlivym clenskym krajinam na odstranenie asministrativnych prekazok pri dovoze ojazdenych vozidiel z ineho clenskeho statu EU.
EK vydala tuto tlacovu spravu 29.6.2006 a Ceska republika zrusila obmedzenia /COC, preklady, velka STK, limit na vek vozidla/ DVA DNI POTOM !! Uz od 1.7.2006 padli vsetky prekazky. NA stranke je dotycna sprava vo formatoch html, doc aj pdf, a vo viacerych jazykoch - aj cestine.

Z toho treba vychadzat pri pisani nasej ziadosti.

link: europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP...


24.09.2006 23:35

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

Ikona

Kontakty na G,Verheugena a EK - nic tajne nevyzradzam, je to normal dostupne na nete. Nepisme mu ale kazdy osobitnem dajme najprv hlavy dokopy.

Mozno by bolo dobre, keby sme najprv spolocne vytvorili slovensku verziu dokumentu, priamo tu na motoride, ku ktorej by sme potom mohli dopisat kazdu dobru myslienku.
Celkova dlzka po vytlaceni by nemala presiahnut pol strany A4 - cize jasne a vecne argumenty, ak bude prilis kvetnaty a dlhy uvod, je riziko, ze to ani nedocita a zalozi.

www stranka:
ec.europa.eu/archives/commission_1999_2004...

Kontakty:
Günter Verheugen
Member of the European Commission, Enlargement

My address:
Günter Verheugen
Member of the European Commission
Rue de la Loi 200 / Wetstraat 200
1049 Brussels
BELGIUM
Tel.: +32-2-298.11.00
Fax.: +32-2-298.11.99
Guenter.Verheugen@ec.europa.eu

Secretariate:
Nicole Schwager Anne Müller (Agenda management)
Tel.: +32-2-299.38.69 Tel. +32-2-299.46.28
Nicole.Schwager@ec.europa.eu Anne.Mueller@ec.europa.eu


24.09.2006 23:26

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

Ikona

Prave citam clanky na ceskych serveroch, ako sa vlastne oni dopracovali k tej zmene.
Clanok na tipcars.com a par mojich poznamok k tomu:

"TÉMA: Razantní změny dovozu ojetin již od 1.7.2006
MAGAZíN 23.06.06 00:00 Poslat e-mailem Poslat e-mailemTisk


Chcete si dovést ze zemí Evropské Unie starší vůz osmi let? V současné době to nelze. Avšak od příštího měsíce dochází k novelizaci zákona, který umožní dovozy i mnohem starších vozidel. A ptáte se, jak je to možné? Odpovíme si v dnešním článku.

Stáří nehraje roli
Již od 1. července letošního roku vstoupí v platnost novela zákona o silniční dopravě (zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích). Mění se zejména podmínky dovozu používaných aut. Dle Ministerstva Dopravy zákon dovoluje neomezené dovozy starších vozidel s platným osvědčením o homologaci ES, nebo prokázáním technické způsobilosti typu vozidla vydaného státem EU podle platných předpisů jiného členského státu EU. Pro ojeté automobily není uložen žádný limit maximálního stáří. Dosud byl limit 8 let stáří. Pokud však nelze u dováženého vozu prokázat požadované typové schválení, bude se dovoz řídit dosavadními limity od první registrace.

I navzdory věkovému omezení dovoz starých a vysloužilých automobilů z Německa a Rakouska do Česka v posledních letech rostl. Loni se v tuzemsku prodalo 127 376 nových automobilů a přitom bylo dovezeno 140 889 ojetých vozů.

Ústupek Ministerstva Dopravy
Ministerstvo Dopravy přistoupilo k novelizaci z důvodů nařízení Evropské komise, podle které byly dosavadní podmínky dovozu v rozporu s volným pohybem zboží. Limit maximálního stáří dovážených vozidel chránil především životní prostředí a samotné zdraví obyvatel (novější vozy = vyšší bezpečnost). MDČR nakonec pod nátlakem EK ustoupila, jelikož ČR hrozily nemalé finanční sankce.
(pozn.: jedine hrozba financnych pokut rozkyva nase ministerstvo dopravy.. ziadne peticie ani nic podobne)

Zajímavostí jistě bude, že EK vyžaduje po Česku plnění jejich požadavků a Slovensku či Maďarsku dovoluje regulace dovozu ojetých vozidel.

(poznamka: medzitym uz ani v Madarsku metreba COC certifikaty, jedina krajina EU, ktora zostala nepovsimnuta a kde ostalo pri starom, je Slovensko)

TIP: Povinnosti dovozců automobilů v souvislosti s nakládáním s autovraky


Praxe od 1.7.2006
V zahraničí si vyberete ojetý vůz libovolného stáří. V dokladech musí mít uvedeno, že byl hromadně typově schválen a v ČR s ním před registrací zajedete na technickou prohlídku. Doklady vozidla musí být originální a platné.

Proti novelizaci se staví řada odborníků, institucí a také Sova - Sdružení na Ochranu Vlastníků Automobilů, které MDČR adresovalo tento dopis.

Reakce redakce:
Myslíme si, že český trh po uvolnění nebude v žádném případě zaplaven vraky z EU, jak tvrdí sdružení SOVA. Čeští řidiči jsou dobří počtáři a vědí, že dovoz horších aut se jim prostě nevyplatí. Zájem bude spíše o dovoz vozů s lehce nadprůměrným stářím současného vozovému parku v ČR, tzn. 8-12 letá vozidla, která jsou jistě kvalitnější než současné dosluhující vozy pamatující bývalý režim (pozn.: nahradme napr. dvojtaktne triapoly a MZ-ty).

Např. řada automobilů vyrobených před deseti lety patří svou kvalitou provedení k bezproblémovým a mohou novému majiteli sloužit ještě celou řadu let. Navíc poskytují cestujícím vyšší bezpečnost než stará embéčka. Prostě v otevřeném dovozu ojetých vozidel nevidíme problém, vozy by navíc měly být po technické stránce v pořádku (když jsou provozovány na území EU), což bude jedině pro nás přínosem. Sdružení SOVA se navíc vyjadřuje i za majitele osobních vozů, které s tímto dopisem nesouhlasí.
Autor: Petr Šikl"


24.09.2006 23:10

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

copy neviem excelentne po anglicky ale na 90% si trufam to napisat... ale musi to niekto 101% po mne skontrolovat, cize ak nieco zosmolis som ochotny sa pustit do prekladu


24.09.2006 23:08

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

Ikona

A este nieco: hoci to s moto priamo nesuvisi, vsimnite si ako sa z madarskych ciest vytracaju po uvolneni dovozu smradlave a pomale Avie, dvojtaktne Barkasy, Trabanty atd. To nie je o tom, ze zrazu bude 2x tolko motoriek a aut na Slovensku, Kto motorku ci auto chcel, uz ho ma - problem je len tom ze ake. Stare vraky suce do srotu / napr. moto s vyrovnavanym ramom, rocniky 85-88m sa u nas stale veselo predavaju za ceny aj k 100 tis. SK, U aut detto.


24.09.2006 23:04

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

Ikona

kramos: ja mam mail na Verheugena aj na sekretariat jeho komisie. Neviem dostatocne dobre po anglicky, ale som schopny zohnat vsetky potrebne statistiky predaja novych (ZAP) aj dovozu jazdenych (policia) aut a moto.
Ako som uz napisal, kontaktovanie SK statnych institucii je podla mna strata casu. Obidme ich, pisme rovno tym, ktori im to mozu doporucit, resp, nariadit.


24.09.2006 21:30

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

jozef
 Edvenčr 

Konecne spravna vec na stranke motoride.Prajem vam vela sil v boji z najhuzevnatejsim uradnikom europy-lenivy slovak >:-)
mate moju plnu podporu , minimalne bude treba "spachat" peticiu a to si ziada nejake financne prostriedky.....


24.09.2006 20:30

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

vhsystem
 Kávičkár 

Ikona

Ja sa zapojím, na to sa spoľahni 8-) . Vďaka tejto byrokrací som si nemohol v januári doviezť (prihlásiť) jednu peknú plechovku z 1994 (kto pozná R. Safrane BiTurbo Baccara 4x4, vie čo je to za beštiu)


24.09.2006 17:37

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

Žiadne COC od januára zrušené nebude. Sú to mylné informácie. Po návrate AWII a ostatných mám prisľúbené zverejnenie článku venovanému tomuto problému. Bol oslovený minister dopravy,pôšt a telekomunikácií, zatiaľ samozrejme bez odpovede. Pokiaľ nebude spáchaná kolektívna akcia formou petície, na Slovensku budeme prihlasovať jazdené stroje po starom. Všetko sa rozbehne po našej sezóne, som zvedavý, ako sa všetci zapojíte.


24.09.2006 14:22

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

jojo218
 Kávičkár 

Ikona

Tiež by som bol za to kontaktovať rovno Brusel a informovať ich o bordeli u nás.


24.09.2006 13:41

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

zxr5ka
Darca Krvi  Ľadvinka 

Ikona

aj ja am info, ze od januara 07 by s tym mal byt konecne pokoj... aj ked, takych "vraj uz urcite" uz bolo... no verme ze tento krat to uz bude realita. ked uz sme "jednou nohou v EVROPĚ" ;-)


24.09.2006 12:49

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

Ikona

Mariom: to s tym Kalinakom si predpokladam pisal iba zo srandy? A co keby sa chytil motorkar Kalinak s motorkarom Slotom (ma Goldwinga) za ruky a isli by to do Bruselu vybavit? :-D

"Motorkara" Kalinaka nejake dovozy trapia asi tak ako mna to, co si mal ty vcera na obed. Fico podla vlastnych slov by najradsej zrusil celu EU - a rovnu dan takisto, hned ako sa dostal do vlady tak sa investicny rating SK zmenil na "rizikovy" - a preto napr. Francuzi odskocili od vystavby druhej fabriky v Trnave.. Ale to je ina tema.

Neverte tomu ze to vybavi niekto z SK. Ziadna unia dovozcov neexistuje, osobne by som ani nebol clenom, keby zrovna nejaka bola - ked vidim co za vraky a totalky sa dovazaju a nasledne po "oprave" predavaju.

Jedina cesta je priebezne informovat EK.. najlepsie pana Verheugena. "Místopředseda Komise Günter Verheugen odpovědný za politiku v oblasti podniků a průmyslu" je ten spravny clovek, ktory v tom vie nieco urobit. Slovensko sa stalo/stava jednym z najvacsich vyrobcov aut v Europe, takmer cela produkcia je urcena na vyvoz do EU - a na druhu stranu, dovozom z EU sa Slovensko brani, aby nachovalo hladnych uradnikov, Slovdekru atd.

Akakolvek komunikacia s nasimi uradmi je v tomto pripade zbytocna. Jedine riesenie je komunikovat priamo s Bruselom, a nasa vlada to musi dostat najprv ako doporucenie, resp. nasledne ako nariadenie.


23.09.2006 23:32

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pocul som take klepy ze od 1. januara sa maju zrusit COC (neoverena info)

pockajte az kramos zvereni svoj list jednemu ministrovi, to vam padne sanka pod bocny stojan >:-)


23.09.2006 23:31

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

mark
 Turista 

Ikona

naozaj by sa to mohlo uz riesit, lebo stale je dovoz moc komplikovany, treba kopu papierov vybavit, kym auto ci motorku postavite na znacky, co niekedy neumerne zvysuje cenu.

lenze ja si myslim, ze asi este nie je dostatocna vola na zmenu, lebo mnoho uradnikov si na tom postavilo biznis a tym by prisli o iste prijmy.


23.09.2006 23:28

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

vhsystem
 Kávičkár 

Ikona

Hm, aj tak nie celkom dobre chapem, co sa im na Cechoch nepáči...nejaka STK čo je už len maličkosť.. Dôležité je že už si môžu voziť v podstate všetko, kdežto u nás treba bezvýznamné COC, a ak sa niekomu niečo nepáči, tak riadne priplatiť na správnych miestach.... :-((((((
Slovensko by tam mali poriadne riešiť, nie slobodne okolité krajiny...


23.09.2006 21:20

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

karec
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

mozno by na tento problem bolo treba viac upozornit, napriklad ako ked sa jednalo o zvysenie z 90 na 130 na dialniciach? ...

ja som si tiez nasiel masinu v cechach, ale nechal som to potom radsej tak a kupil som si ju na slovensku ...


23.09.2006 20:57

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

mariom
 Bahniak 

Agre - Luxembursko je menšie ale mal som na mysli to , že CZ , PL , HU , sú určite väčšími dovozcami ako SK a preto je to viac viditeľné a možno viac robia okolo toho humbuk .
Už to tu niekto písal že vo vláde je napr. Kaliňák - motorkár a možno keby nejaká oficiálna inštitúcia ( asociácia ) poukázala , že EU sa zaoberá aj problematikou dovozu možno by sa do toho aj niekto už konečne začal pozerať a nie len ľahúčkym odpinknutím jednotlivca by si splnil svoju pracovnú povinnosť .


23.09.2006 20:40

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

lockman
 Kávičkár 

Ikona

agre - a nie je to nahodou nasou vladou ? :-~

myslite ze do jari je realne zrusenie COC-ciek ? :-(


23.09.2006 20:33

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

agressor
 Geriatrik 

Ikona

mariom - zeby sme boli mensi ako Luxembursko? ...mal by som sa pozriet do mapy. :-)))

je to smutne. ...niekto by mal europskym uradnikom povedat, ze na SK mame okrem "narodnostnych problemov" aj uradnikov, ktori nam to stazuju viac, ako horeuvedenym krajinam.


23.09.2006 20:19

Re: Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

mariom
 Bahniak 

Copy: Len sa chcem spýtať , dovozcovia ( nemyslím teraz dovozcu ,ktorý si dovezie auto , moto sám pre seba ) nemáte nejakú asociáciu dovozcov , ktorá by jednala vo vašom mene na ministerstvách za zjednotenie zákonov tak ako je to zaužívané a zákonmy upravené v ostatných krajinách EU ?
Moja nesmelá úvaha : my sme asi malá a nezaujímavá krajina s niekoľko násobne menším dovozom ako sú spomenuté a preto na nás každý sere .


23.09.2006 19:36

Zakon o individualnom dovoze aut a motocyklov na SK

copy
 Skútrista 

Ikona

Dovazam jazdene motorky na SK mozno viac ako 10 rokov. Neskutocne ma stve, ze SK je jedina krajina, kde na prihlasenie hoci len rocnej motorky musi kazdy dovozca podstupit neskutocne ponizujuci proces prihlasovania, resp. je priamo tlaceny do podplacania lenivych statnych uradnikov.
Zaraza ma, ze hoci sme uz dva roky v EU, rastie pocet ludi, ktori ma oslovuju s poziadavkou na dovoz NOVYCH motoriek, napriklad z Nemecka sa daju niektore modely Hondy doviezt lacnejsie (a usetrene peniaze vyuzit na doplnky ci vybavu).
Stve ma cela tato okata podpora oficialnych dovozcov a "panbozkov" na ministerstve dopravy, ktori rozhoduju o tom, kto bude dovozca a kto nie, hoci uz od roku 2004 plati tzv. blokova vynimka a antimonopolne zakony.
Dnes som si na nete precital clanok, s ktorym absolutne suhlasim - jedine co v tom dokumente chyba, je Slovenska republika.
Sme naozaj taka bananova republika, ze nas cela EU povazuje za ciernu ovcu EU? Preco to vsade ide, len u nas na SK nie? Preco musim vozit motorky do Ciech a preco musia obcania SK jazdit na CZ znackach?
Nedokazeme sa nejak spolocnymi silami zasadit o zmenu zakona o individualnom dovoze, resp. zrovnopravnenia slovenskych zakaznikov s ostatnymi clenmi EU?

Tu je ten clanok . tlacova sprava EU:

"Dovoz ojetých automobilů: Komise zasahuje proti Lucembursku, České republice, Polsku, Rakousku a Maďarsku

Brusel 29. června 2006 - Komise podniká kroky proti Lucembursku, České republice, Polsku, Rakousku a Maďarsku, neboť tyto členské státy ztěžují dovoz ojetých automobilů. Ve všech pěti případech jde o porušení volného pohybu zboží, ačkoli každý z nich je v jiné fázi řízení pro porušení Smlouvy. Lucembursko například nepotřebně požaduje před dovozem automobilu dokumenty o registraci prodejce. Jiné členské státy vyžadují před registrací dovezeného ojetého vozidla technické kontroly, avšak u obdobných vozidel (stejné stáří, značka, typ), které již byly v dané zemi registrovány, tyto kontroly nevyžadují.

Místopředseda Komise Günter Verheugen odpovědný za politiku v oblasti podniků a průmyslu uvedl: „Naprosto stejná ojetá vozidla nelze znevýhodňovat jen proto, že nebyla původně zakoupena v daném členském státě. Komise musela zasáhnout, aby spotřebitelé mohli využít všech výhod, které jednotný trh EU přináší.“

1. Lucembursko

Dovoz ojetého vozidla zakoupeného v jiném členském státě je složitější a vyžaduje více administrativních úkonů než koupě obdobného automobilu v Lucembursku. Pokud byl ojetý automobil koupen od specializovaného prodejce, je třeba předložit úřední dokument, který prokazuje jeho registraci v obchodním rejstříku. Tento požadavek s sebou nese dodatečné zdržení, náklady a formality, ačkoli požadovanou informaci si mohou orgány snadno zjistit samy. Navíc při koupi ojetého vozidla v Lucembursku nebývá obdobný dokument obvykle požadován.

Komise Lucembursko v odůvodněném stanovisku požádala, aby tyto nepřiměřené požadavky zrušilo.

2. Česká republika

Na dvě podobná ojetá vozidla (automobily stejného stáří, značky nebo typu), která mají být zaregistrována, se nahlíží různě podle toho, zda byla dovezena z jiného členského státu nebo zda již byla dříve registrována v České republice. České právo zakazuje registraci dovezených vozidel starších pěti nebo osmi let podle typu automobilu a před registrací dovezených vozidel vyžaduje zvláštní technickou kontrolu. V odpovědi na výzvu, kterou Komise zaslala v březnu 2005, orgány České republiky uvedly, že opatření lze zdůvodnit ochranou bezpečnosti silničního provozu, života a zdraví osob a životního prostředí. Aniž by Komise chtěla zpochybnit tento oprávněný veřejný zájem, domnívá se, že Česká republika neprokázala nezbytnost a přiměřenost těchto diskriminačních předpisů – obdobná omezení a požadavky na zkoušení se neuplatňují u vozidel, která již byla v České republice registrována dříve. České orgány souhlasily s tím, že přijmou příslušná opatření. Ovšem ani po roce od obdržení výzvy nejsou české právní předpisy v souladu se zásadou volného pohybu zboží.

3. Polsko

Polské právo vyžaduje u dovezených ojetých vozidel před registrací zvláštní technickou kontrolu, avšak na stejná vozidla, která již byla v Polsku registrována (stejného stáří, značky či typu) tuto podmínku neuplatňuje. Komise zastává názor, že dokud se nebudou stejné podmínky uplatňovat na automobily ve stejné situaci, které byly registrovány v Polsku již dříve, jedná se o narušení volného pohybu zboží. Komise nezpochybňuje bezpečnost na silnicích a lepší ochranu životního prostředí, nicméně se domnívá, že polské orgány diskriminační opatření nezdůvodnily.

Komise Polsku zaslala odůvodněné stanovisko týkající se vytváření překážek při registraci dovezených ojetých vozidel.

4. Rakousko

Komise obdržela stížnosti na rakouské právní předpisy, které, jak se zdá, brání registraci dovezených ojetých vozidel, která byla poprvé registrována v jiném členském státě před vstupem Rakouska do EU. Zároveň se však zdá, že automobily stejného typu, které byly v Rakousku registrovány již dříve, lze přeregistrovat bez problémů. Komise se domnívá, že tento diskriminační přístup může představovat překážku volného pohybu zboží a porušovat tak pravidla vnitřního trhu (články 28 až 30 Smlouvy o ES).

Komise zaslala Rakousku výzvu s žádostí o informace ohledně překážek při registraci dovezených ojetých vozidel.

5. Maďarsko

Maďarsko je v souvislosti s obdobnými problémy již ve druhé fázi řízení pro porušení Smlouvy. Podle odůvodněného stanoviska Komise maďarské právní předpisy brání dovozu ojetých vozidel, která byla poprvé registrována před rokem 1996 v jiném členském státě. Zároveň pro vozidla, která byla zaregistrována v Maďarsku již dříve, podobný zákaz neplatí a mohou být přeregistrována bez problémů. Podle názoru Komise neposkytlo Maďarsko žádné vysvětlení, které by tento diskriminační přístup zdůvodnilo. Proto se Komise domnívá, že maďarské právo porušuje pravidla vnitřního trhu.

Souvislosti

Smlouva o ES vyžaduje, aby Komise zajistila řádné provádění právních předpisů EU. Komisi byly za tímto účelem svěřeny pravomoci k řízení pro porušení Smlouvy podle článků 226 a 228 Smlouvy. Hlavním účelem tohoto řízení není řešit porušení Smlouvy před Soudním dvorem, nýbrž během postupu před zahájením řízení uvést členský stát opět v soulad s právem EU.

Hlavní kroky postupu před zahájením řízení jsou:

1. Výzva

Výzva představuje první fázi postupu před zahájením řízení, během níž Komise vyzve členský stát, aby v dané lhůtě podal k uvedenému problému vyjádření z hlediska uplatňování práva Společenství. Komise nevznese obvinění, ale poskytne členskému státu možnost podat vysvětlení ve věci údajného porušení Smlouvy. Členský stát má na odpověď dva měsíce.

2. Odůvodněné stanovisko

V odůvodněném stanovisku je, na základě výzvy, uvedeno podrobné vyjádření k důvodům, které Komisi vedly k závěru, že dotyčný členský stát nesplnil jednu nebo více povinností uložených Smlouvou nebo jiným právním předpisem EU. Členský stát má na odpověď dva měsíce.

3. Rozhodnutí postoupit věc Soudnímu dvoru

Postoupením Soudnímu dvoru Evropských společenství je zahájeno sporné řízení.

Publikováno: 29. června 2006"


| 1 2 3 | Nasledujúce


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.